Projekt programów rozwojowych w szkole

      • Koło plastyczne

      • Program powstał z myślą rozwijania zainteresowań i zaspokajania potrzeb twórczych uczniów. Założeniem programu jest oparcie zajęć na aktywności dziecka w tworzeniu własnej wiedzy oraz na jego naturalnej ciekawości i eksperymentowania z różnymi materiałami plastycznymi. Program zakłada dostarczenie uczniom pewnej, określonej wiedzy na temat zasad komponowania prac plastycznych, możliwości wyrazu niektórych środków, ale umożliwia też indywidualny, spontaniczny proces tworzenia. Za pośrednictwem twórczej ekspresji plastycznej dziecko gromadzi doświadczenia zarówno poznawcze, jak i twórcze.

        W procesie tworzenia doznaje silnych przeżyć, które nie tylko wynikają z samego działania, lecz także z możliwości wyrażenia środkami plastycznymi własnych myśli i uczuć. Kontakt ze sztuką w naturalny sposób wzbogaca wiedzę dotyczącą relacji społecznych. Zajęcia te mają również znaczenie terapeutyczne, działają uspakajająco, pozwalają na wydłużenie czasu koncentracji uwagi podnoszą poczucie własnej wartości poprzez efekt końcowy, rozbudzają zmysł estetyczny. Zaplanowane w programie działania mają w jak największym stopniu zaspokoić potrzeby psychofizyczne uczniów, rozwijać indywidualne zdolności, zainteresowania, umożliwić osiągnięcie sukcesu na miarę możliwości dziecka.

        Cele Programu:

        • Wzbogacenie wszechstronnego rozwoju uczniów poprzez kształcące i wychowawcze wartości działań plastycznych;
        • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni;
        • Stymulowanie aktywności uczniów;
        • Rozwijanie wyobraźni twórczej;
        • Rozbudzanie wyobraźni, wrażliwości estetycznej i ciekawości poznawczej;
        • Umożliwienie wyrażania siebie, swoich uczuć i stanów emocjonalnych, poprzez ekspresję plastyczną;
        • Kształtowanie twórczego podejścia do zadań i umiejętności radzenia sobie z trudnościami;
        • Pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia;
        • Poznawanie różnorodności form artystycznych;
        • Kształtowanie umiejętności samooceny;
        • Rozwijanie umiejętności planowania działań;
        • Podniesienie zdolności manualnych i percepcyjnych;
        • Wdrażanie do pracy zespołowej.

        #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie